Erdélyi Erzsébet

főiskolai docens

 

Tanításművészet és tanárképzés

A magyar nyelv tanulása  (Suhajda Edittel)    in: Katona-Ládi-Viktor (szerk), Tanuljunk, de hogyan? Az iskolai szaktárgyak tanulása, Nemzeti Tk. Bp., 2005. 25-41.o.

A magyartanítás új útjain
CD-ROM-mal a falak lebontásáért  „Üzenet az emberiségnek”. Németh László univerzuma

Az egészségvédelem mint a nyelvtankönyvszerkesztés mikrostúdiuma

A tanítás: szakma, mesterség vagy művészet?

A magyarságtudat kialakítása a határon túli magyar irodalom segítségével (Nobel Ivánnal)

A szonettkoszorútól a vizuális költészetig a határon túli magyar irodalomban (Nobel Ivánnal)
A „hetvenkedő” Tanár Úr
(Éltető anyanyelvünk. Írások Grétsy László 70. születésnapjára)
Bevezetés Karácsony Sándornak a nyelvi nevelésről vallott gondolataiba
Gondolatok a határon túli kortárs magyar irodalomról (Nobel Ivánnal)
A környezet- és egészségvédelem, valamint az anyanyelvi nevelés összefüggései a kerettantervek tükrében
Az új anyanyelv-tanítási módszerek és a hagyományos névtani ismeretek a tantárgyköziség szolgálatában
Nyelvtan és egészség
Önképzés – önkifejezés - öntudat  Önképzőköri hagyományok
Pajkoskodjunk, huncutkodjunk?
“Egy nemzeti kisebbség létéhez, fennmaradásához az oktatáson át vezet az út” (Nobel Ivánnal)
Helyesírási és nyelvhelyességi bizonytalanságok a díjak, kitüntetések neveiben
Szelek és kikötők
Az újabb anyanyelvi metodikai eljárások emberarcúsága
A magyar irodalmi nyelv megtartásának lehetőségei és buktatói két- vagy többnyelvű környezetben (Nobel Ivánnal)