golden.daniel |
|||
|
|||
^ | prompt | bio | publik | prezent | kurzus | projekt |
|||
konferencia előadás |
Tapasztalat és nevelés: Dewey és a drámapedagógia XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia - A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság és SzTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 2016-11-17/19 A pragmatizmus útja az élménytől a tapasztalaton át a narratíváig - James, Dewey, Rorty Narratíva, tapasztalat, élmény, ELTE BTK Filozófia Intézet, Budapest, 2016-09-22/23 A színházi eszközök helye a dramatikus nevelésben A színpadon túl: az alkalmazott színház formái, lehetőségei, kihívásai, PTE BTK, Pécs, 2016-04-15/16 Performing stories in educational contexts Story-telling in the context of applied theatre, Színház- és Filmművészeti Egyetem, Budapest, 2016-01-22 A virtualitás kettős természetéről A virtualitás mint harmadik létszféra: a virtuális világok és az információs forradalom a filozófia szemszögéből, MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest, 2015-11-24 Visual management of time Visual Learning: Time - Truth - Tradition, Visual Learning Lab, Department of Technical Education, Budapest University of Technology and Economics, Budapest, 2015-11-13/14 Falszifikáció, forradalom vagy proliferáció? A szabadság kérdése a tudományos elméletalkotásban Tudás és szabadság, ELTE BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2015-10-01/02 Appeals of participation: computer games and theatre-in-education 6th International Research College of Theatre Arts for Children and Young People - Children in the world of electronics, Subotica International Festival of Children's Theatres, Szabadka, 2014-09-22/24 Global ethics in global communication networks – fact, hope or illusion? Van-e egyetemes erkölcs? A posztmodern kor kihívásai és a morálfilozófia, MTA BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2014-05-08/09 Dramatikus nevelés és drámainstruktor képzés Színházi nevelés a művészeti felsőoktatásban, Színház- és Filmművészeti Egyetem, Budapest, 2014-01-31/02-01 Face to face: images of emotions in the network age Visual Learning: Emotion - Expression - Explanation, Visual Learning Lab, Department of Technical Education, Budapest University of Technology and Economics, Budapest, 2013-11-15/16 Hermeneutical praxis and the growth of knowledge in Lakatos' imaginary classroom 20th Anniversary Conference of the International Society for Hermeneutics and Science, Bécs-Budapest, 2013-07-28/08-03 A nyilvánosság szerkezetváltozásai: Kierkegaard és Dreyfus Kortársunk Kierkegaard. Hatások és perspektívák, ELTE BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2013-05-02/03 Magyarázat vagy megértés? Richard Rorty megengedő válasza Megértés és magyarázat, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Társadalomtudományi Tanszék, Kaposvár, 2013-01-18/19 Dewey, a drámatanár A tanári tudás. III. Tanárképzés Napja, Pannon Egyetem, Veszprém, 2012-09-18 A perspektivizmus perspektívái Nietzsche - a filozófia átváltozásai, ELTE BTK Újkori és Jelenkori Filozófiai Tanszék, Budapest, 2012-05-03/04 Fenntartható digitális kultúra A Mandalat-terv. Konferencia a magyar digitális kulturális örökség jövőjéről, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest, 2012-02-23 Visualizing the Networks of Thoughts Visual Learning: Development - Discovery - Design, Visual Learning Lab, Department of Technical Education, Budapest University of Technology and Economics, Budapest, 2011-12-01/02 Az indukció problémája: Hume, Popper, Lakatos David Hume századai, ELTE BTK Filozófiai Intézet és ELTE-MTA Nyelvfilozófiai Kutatócsoport, Budapest, 2011-09-29/30 A digitalizált olvasó A webpolgár, Magyar Könyvtárosok Egyesülete, Budapest, 2010-11-30 A tudás hálójában Fiatal filozófusok konferenciája, PTE BTK Filozófiai Intézet, Pécs, 2010-10-01 A mi-fogalom terjedelmének bővítése mint morálképző Nyelv, hatalom, morál, ELTE BTK Filozófiai Intézet és ELTE-MTA Nyelvfilozófiai Kutatócsoport, Budapest, 2010-09-30/10-01 Epistemology, Hermeneutics and Richard Rorty Hermeneutics & Science: Worlds, Realities and Life, International Society for Hermeneutics and Science, Bécs, 2010-08-27/29 Education and Edification Dewey and Rorty, John Dewey Kutatóközpont, Szeged, 2009-11-06/07 A matematikai tudás eukleidészi modelljének kritikája Lakatos Imre filozófiájában Logic, Language, Mathematics, ELTE BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2009-09-17/19 The Cultural History of Character Encoding Ideas and Instruments in Social Context. XXIII International Congress of History of Science and Technology, Corvinus Egyetem, Budapest, 2009-07-28/08-02 Elektronikus szöveg, elektronikus olvasás Kapcsolatok – hálózatok – csatornák. A kommunikáció és a tömegkommunikáció fogalmának átalakulása, Magyartanárok Egyesülete, ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola, Budapest, 2009-03-07 Hol van a privát és a publikus határa, avagy hány szótára lehet egy liberális ironikusnak? Richard Rorty - filozófia a globalizáció árnyékában, Miskolci Egyetem Filozófiai Intézete, Miskolc, 2008-12-15/16 Vizualitás, új média, színház Színház és vizuális kultúra, Pannon Egyetem Színháztudományi Tanszék, Veszprém, 2008-10-03 Utopia Calling Mobile Communication and the Ethics of Social Networking, MTA–Magyar Telekom, Budapest, 2008-09-25/27 Epistemological Consequences of Pragmatical Textualism Varieties of Pragmatism, Babeş-Bolyai University Faculty of European Studies, Kolozsvár/Cluj-Napoca, 2008-09-17/21 Pragmatical Textualism: Richard Rorty’s Aborted Philosophical Research Program Richard Rorty's Philosophical Legacy, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2008-05-13/14 Mit tanítunk, amikor filozófiát tanítunk? Védőbeszéd 2. Konferencia a középiskolai filozófiaoktatásról, ELTE BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2008-05-09 In Our Time – Converging to a Culture of Continuous Present Towards a Philosophy of Telecommunications Convergence, MTA–T-Mobile, Budapest, 2007-09-27/29 Lakatos Imre elfojtott hegelianizmusa Szellem, Tapasztalat, Nyelv. Kétszáz éves A szellem fenomenológiája, ELTE BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2007-09-27/28 A filozófia mint irodalom: Richard Rorty terápiás javaslata Filozófia és irodalom, JAK Tanulmányi Napok, Budapest, 2006-10-06/07 A relativizmus dimenziói — Lakatos esete Kuhnnal Kuhn és a relativizmus, BME GTK Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Budapest, 2006-09-11/12 A szabadság dramaturgiája. A legyek mint egzisztencialista dráma Szavak — Jean-Paul Sartre születésének századik évfordulójára, Magyar Fenomenológiai Egyesület, Budapest, 2005-12-19/20 Wörösmarty és a (digitális) barbárság kora [htm] Filológia és digitális barbárság, ELTE BTK Régi Magyar Irodalomtörténeti Tanszék–Bölcsészettudományi Informatika Önálló Program–Reneszánsz Doktori Program, Budapest, 2004-03-04 Kánon és közoktatás Kánon és olvasás — Kultúra és közvetítés, Fiatal Írók Szövetsége, Budapest, 2002-03-21/22 The Electronic Turn: Changes in Textual Structure [htm] Philology in the Internet Era, Budapest, 2000-06-07/11 (angol nyelven) Literaturo kaj literaturkritiko en Esperanto Nemzetközi Eszperantológiai Konferencia, Budapest, 1997-04-17/18 (eszperantó nyelven) Számítógép és szöveg XXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Miskolc, 1997-03-25/28 Régi magyar irodalom az Interneten Magyar Adatbázisforgalmazók VI. Konferenciája, Budapest, 1996-10-28/11-01 (Tóth Tündével közösen) Cybertextualism Electronic Networking and the Philosophy of Culture, Edlach (Ausztria), 1996-05-23/26 (angol nyelven) Amerikai anzix XXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Debrecen, 1995-04-10/13 |
||
műhely előadás |
Az MFA pilot projekt eredményei és tanulságai MTA BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2016-06-09 Az MFA pilot projekt megvalósíthatóságának feltételei MTA BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2015-10-20 A jó gyakorlatok helye a drámapedagógia módszertanában Pannon Egyetem, Veszprém, 2015-10-03 FRBR-álom és könyvtári valóság Országos Széchényi Könyvtár, Budapest, 2015-09-14 Jó gyakorlatok gyűjtése, tartalmi leírása az NKP adatbázis számára Aranytíz Kultúrház, Budapest, 2015-09-12 A nyitott tudomány és ellenségei MTA BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2015-02-24 Lakatos Imre és a tudományos felfedezés dialektikus logikája MTA BTK Filozófiai Intézet, Budapest, 2013-05-21 A tudáshálók világa MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2011-11-07 Digitális emlékezet MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2010-11-08 A tudás hálójában. Egy neopragmatikus ismeretelmélet körvonalai MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2009-05-18 Új média, tudomány, tudás MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2008-03-17 Pragmatizmus és tudományfilozófia MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2007-04-16 Mobilizált megismerés Mobilkommunikáció kutatócsoport, Dunabogdány, 2006-06-17 Lakatos0 és Lakatos1 MTA Filozófiai Kutatóintézet, Budapest, 2005-05-02 Bölcsészet, tudomány, pragmatizmus. Wittgenstein, Lakatos, Rorty [pdf] Általános Irodalomtudományi Kutatócsoport–ELTE BTK Irodalomtudományi Doktori Iskola, Budapest, 2004-09-30 |
||
szemináriumi részvétel |
Workshop on Narrative Learning Environments Kaleidoscope Virtual Doctoral School, online, 2006-10-09/12-03 Richard Rorty: Philosophy and the Mirror of Nature I. Pécsi Nyári Filozófiai Iskola, PTE BTK Filozófia Doktori Iskola–MTA Filozófiai Kutatóintézet, Pécs, 2005-05-30/06-03 Workshop on Cooperative Learning International Network of Innovative School Systems, Annual Conference, Toronto, 2002-10-28/11-02 Workshop on Management Processes International Network of Innovative School Systems, Annual Conference, Berlin, 2001-11-11/14 |
||
|
|||
URL: http://web.t-online.hu/goldendaniel/prezent.htm |
2007-08-01 /
|