Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás

A KANBAN

A Kanban japán szó, jelentése:

Kan: kártya (card),

Ban: jel (signal).

Az 1950-es években kezdték alkalmazni a Toyotánál a Kanban rendszert, amelyet Taiichi Ohno fejlesztett ki.
A Kanban alapvető része a Just in Time gyártási rendszernek.

A Kanban kifejlesztésének ötletét egy szupermarketben alkalmazott kártyarendszer adta:

Kanban modell

Az áruházban a termékeket azonosító kártyákkal látták el, az ábrán ezek a sárga színű kártyák.
A pénztáros a termékek eladásakor levette a kártyákat és a raktárba küldte.
A raktáros a beérkezett kártyák alapján előkészítette az eladótérbe kiszállítandó árukat, feltette rá a sárga kártyákat és kivitte a termékeket.
A sárga kártyák felrakásakor levették a termékekről a kék színű gyártói kártyákat.
A gyártói kártyákat eljuttatták a gyártóhoz.
A termékgyártó a beérkezett kártyák száma és adatai alapján legyártotta a szükséges mennyiséget.
Azonosító kártyákkal szállították ki a termékeket a szupermarketbe.

Az áruk feltöltése, a készletek figyelése, az utánrendelés, a gyártás és a kiszállítás a kártyák alapján történt.

Megjegyzés: a kártyák színjelölése csak illusztráció.


Vállaljuk:
MÓDSZEREK GYŰJTŐLAP

A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!

E-mail küldés: feherotto@t-online.hu
Telefon: (1) 250 - 4573
E-mail: feherotto@t-online.hu
Copyright ©2005-2016 Fehér Ottó, SIRIUS Bt., Minden jog fenntartva
Kiadás: 2005. május 31.
22. változtatás: 2016. január 1.