Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás

A GLOBAL 8D RENDSZER

A Fordnál kifejlesztett rendszer problémamegoldási folyamatának fő elemei a következők:

D0 - Awareness of Problem
A problémajelenség érzékelése, azonosítása, a 8D alkalmazás szükségességének értékelése, előkészítése, indítása.

D1 - Use Team Approach
Problémamegoldó team alakítása.

D2 - Describe the Problem
A probléma leírása.

D3 - Implement and Verify Interim (Containment) Action(s)
Ideiglenes, azonnali intézkedések megtétele a probléma és hatásának izolálására.

D4 - Define Root Cause(s)
Az okforrások felderítése, mélyvizsgálata, elemzése, a lehetséges megoldási lehetőségek meghatározása, megoldáspróba.

D5 - Choose/Verify Corrective Actions
A véglegesítendő javító intézkedések kiválasztása, amelyekkel a probléma és a kicsúszási lehetőségek megszüntethetők.

D6 - Implement Permanent Corrective Actions
A javító intézkedések bevezetése.

D7 - Prevent Recurrence
A megelőző intézkedések meghatározása és bevezetése a probléma visszatérésének megakadályozására.

D8 - Congratulate Your Team
A team munkájának elismerése.

Az angol nyelvű felsorolás alatti szöveggel a tárgykörök jelentéstartalmára próbáltam rövid utalást tenni.

Vállaljuk:
MÓDSZEREK GYŰJTŐLAP

A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!

E-mail küldés: feherotto@t-online.hu
Telefon: (1) 250 - 4573
E-mail: feherotto@t-online.hu
Copyright ©2001-2016 Fehér Ottó, SIRIUS Bt., Minden jog fenntartva
Kiadás: 2001. június 8.
44. változtatás: 2016. január 1.