Frici banner fďż˝
Frici
Frici weblapja-Macskák és kutyák független weblapja
Tulajdonos és Szerkesztő:Frici
 
Cicus tartása-1
Ami szükséges
Üdülés cicánkkal
Táplálás Mit eszik és iszik a cica? -Kalória táblázat
---------------------------------------
Betegségek-Macskavész
Betegségek-Veszettség
Betegségek-Székrekedés - Hasmenés
Betegségek-Húgyrekedés
Betegségek-Szemgyulladás- Férgesség
Kullancs vagy bolha a bőrön
Csábító szerelem
Terhesség állapot
Így telt a nap, avagy wonderful life
Viselkedés-Macska és az egér-
Játék és a fára mászás
---------------------------------------
Nyugodt életmód-Nyugtalanság és
félénkség-Alvás

Házi és tenyésztett cicák
Kiskutyák  és nagykutyák  között
Bérházban A családi ház udvarán-Kutyaházikó
létesitése

---------------------------------------
Üdülés a kutyánkkal vagy nélküle

Kutya ápolása
Kutya nevelés - Kiskutya szoktatása

Kocogás és autózás
Kutya ápolása-Biciklizés együtt- Játészerek a kutyusnak
--------------------------------------- Mit adjunk enni és inni
Hasnyálmirigy-Cukorbetegség
Szem - Szaruhártya-gyulladás
Szem - Glaukóma ( zöldhályog )
Szürkehályog (katarakta)
Retina sorvadás (Pra)
Gyomorcsavarodás

Ízületi gyulladásos problémák
Csípőízületi megbetegedés
Előszó
Lovakról Musztáng Musztáng lovak
megmentése története Musztáng

--------------------------------------- A ló az indiánok földjén
Ló felhasználása régen és most
Lovak fajtái Póni lovak
--------------------------------------- Kézi és gépi kellékek, szerszámok --------------------------------------- Gyepők (egyes és kettes) parasztgyepők ---------------------------------------
Lovagló kantár
Lovagláshoz szükséges szerszámok és kelékek
Kötőfékek
Bokavédők
--------------------------------------- Igásszerszám (munkaszerszám) ---------------------------------------
Francia gyepő elkészítése --------------------------------------- Fogatos nagy kantár részei --------------------------------------- Kápa részei típusai --------------------------------------- Díszítések-Nyakszíjak --------------------------------------- Egyfogatú szerszám (egyes fogat)
Többes fogatolás
--------------------------------------- Farhám célja
Kengyelszíjak nyereghevederek elkészítése
Mi  is az a környezet?
Munkavédelem  meghatározásának fogalma
Hogyan  viselkedjünk munkahelyen
---------------------------------------
Mi  minősül üzemi balesetnek?
Egészségügyi  alkalmassági vizsgálat
Mit  tegyünk baleset estén
---------------------------------------
Tűzveszély okai és elharítása
Elektromos targyak veszélyei
Flex és sarokcsiszoló

--------------------------------------- Hegesztés ívhegesztés-Tűzvédelem Hőlégfúvó Benzines motoros fűkasza, fűnyíró
Ízemanyag tankolás
Benzines motoros fűkasza, fűnyíró
üzemeltetés
--------------------------------------- Üzemanyag-Keverési arányok a benzinnél Benzin a testünkkel való érintkezés, tárolás Gyújtógyertyáról --------------------------------------- Láncfűrész Lánc Munkaruházat és védő eszközök --------------------------------------- Láncfűrész indítás, eőkészület Visszarúgás, más néven kickback Munkavégzés fortélyai --------------------------------------- Láncfűrésszel fadöntése Hordozás és szállítás --------------------------------------- Elsősegélynyújtás-1 Elsősegélynyújtás-2
Partnerek - webmesterek

Webmestereknek ajánló
Linkcsere partnerek
Bannercsere partnerek

Google PageRank

eXTReMe Tracker
freestat.hu  

 

New York története

Vissza a Főoldalra

 
  Az indiánokat meg a angolokat távol tartsa őket. Ez nem jött össze, mert az angolok tenger felől közelítették meg. Falat lerombolták az angolok, elnevezték a mostani New Yorkot Wolf street-nek. A volt folyómeder fekvésének kaptak nevet, amely fel lett töltve földel. Ilyen nevet kaptak: Pearl, Water, Front, South street. Akkoriban a legnagyobb település volt. Az utcákat, ne legyen összevisszaság, rendezetté tették. Földmérő ember tevékenyedet, közel tíz évig mire végzett vele. Sikerült feltérképezni, 1811-ben mutatták meg a város lakóinak. IX. században nagy volt a verseny a városok között. A pénzbevétel szempontból előnyösebb volt New York. New York fejlődéséhez hozzájárult a Houston folyó és Earye tó között csatorna kiépítése, mely a hajózást megkönnyítette. Akkoriban lovakkal vontatták a csatornán keresztül. A világon ez lett a legnagyobb csatornája. Kemény munkával épült meg. De megérte. A zsilipeket fából voltak, nem volt idő és sokáig teherbíró. Kikísérletezték a mai cementet. Mészkőt kiégetek, vízzel keverték. Megfelelőnek találták. Kővel elegyítették az egészet. New York közlekedésében szerepet kapott még a vasút kialakulása.  

Central park mesterségesen előállított létesítmény, szabadidő tökéletes eltöltésére. Azért is alakult, hogy sűrűn lakott épületeknél kevés volt a zöldterület. Így elkülönítették erre városrészt. Manhattan része lakatlan volt. Itt-ott kevés házzal. Olyan volt az elképzelés, mintha a természet saját maga hozta volna létre.

Az utak kacskaringósra tervezték, de az egész terület téglalap alakú. Területen a sziklák voltak, s ezt figyelembe vették, elkerülték a utakkal. Sok embert megmozgatott, kemény fizikai munkával egy évtizedig. Dombokat és patakmedret alakítottak ki, fát ültettek. Akadt oly szituáció, jobban illeszkedjen a természet adottságaihoz, lesüllyesztették néhol az utakat. Ezt kőbányai robbantással fejtették ki. Zöldterület mellet megtalálható volt a mocsár rész, frankón kitakarítva, mesterséges tavat és patak lett. Köveket áthordták a patakmedreihez, valósághű legyen. Ezzel kialakították a vízesés utánzatát. A vízbázist a város csapadékelvezetése és a ivóvízzel táplálják még most is. El ne mocsarasodjon újra, gondosan leszűrik, visszaforgatják a tórendszerbe.

New Yorknak megnövekedett elég rendesen a lakossága, s a kompok nem bírták tovább a terhelést.

Megoldást kellet találni erre a problémára. A megoldás, hidat építeni.

Így ez lett a Brooklyn híd

1883-ban adták át, mely a leghosszabb függőhíd a volt. A tartópillér 85 méter magas, út meg 487 méter hosszú. Ez a kemény munka nélkül nem lett volna meg, köszönhető a homoktúró férfiaknak.

Mit végeztek a hídon ezek az emberek? Először leírom a munkafolyamatot, hogy érthetőbb legyen. A híd tartópillért a víz alatt a folyómederbe rögzíteni kellet valahogy. Képzeljünk el, mint egy gyufásdoboz belseje és le van fordítva a víz felszíne felé lefele. Erre nehezéket teszünk és nyomódik le a akvárium aljára. Belül nagy nyomású a levegőt préselünk bele, hogy a víz be ne törjön. Az emberek is hasonló helyzetbe voltak, csak azzal a különbséggel a kitermelt földet és kőzetet el is kellet távolítani. Markolókanál segítségével, mely le lett eresztve a vízzel elzárt aknába. A gyufásdoboz helyet most engedjük le egy fából és vasból készült építményt, gondolatba ereszkedjünk le. Ennek neve, keszon. Egyre mélyebbre megyünk és elérjük a meder alját. Nehéz és párás a levegő. Minden egyes légvétel nehézkes. Közben a törmeléket lapátolva és csákányozva erősen izzadunk. Magas a páratartalom is. 24 - 25 métere vagyunk. Akkoriba nem ismer volt a jelenség, mert az emberek túl gyorsan emelkedtek fel a felszínre, fájdalom és szédülés tapasztaltak az ott levők. Valójában a vérben a nitrogén oldódik fel a vérben, elkezd gyöngyözni a erekben. Embóliát kapnak mire felérkeznek. Sokan azt gondolták részegek, pedig nem. Volt már mire hazatért, meghalt. Mai orvostudomány keszon betegségnek hívja.

A kemény talaj miatt kénytelenek voltak kisebbeket robbantani, s ezzel könnyebben meglazították a meder kőzetét. A tartópillérerek mikor elkészültek, kifeszítették többi részét közé. Több halálos baleset történt itt is. A magasból lezuhanva szörnyethaltak. Örök tisztelet a munkájukért.