Főoldal Cégismertető Műszaki adatok Referenciák Elérhetőségek

 

 

A három dimenzióban vezérelhető pilótafúrás (felvezető furat)

A fúrógép teljes mechanikai erejét a fúrószárakon keresztül a fúrófejnek adja át. Egy egyenes irányú 360 bar nyomásig fokozható NA-Bentonit ( Tixoton)-víz keverékéből álló fúrómasszát juttat el a fúrófej felé. Ez a nyomás a fúrófejen elhelyezkedő 6 fúvókán keresztül kiáramlik és létrehozza a KSK HDP háromdimenziós folyamathoz szükséges hidraulikus vágóerőt. A Tixoton fúrómassza tömöríti a kialakított alagutat és ezáltal biztosítja a furatot.

A nagynyomású fúrómassza az alagút kivágás alkalmával keletkező földrészecskéket a fúrószár körül visszanyomja a masszával együtt az indítógödörbe.

A fúrófejbe egy mini-adó van beszerelve, melynek jeleit a felszínen egy speciális műszer segítségével a fúrómester egészen a célgödörig követ. A műszerrel pontosan meghatározható a fúrófej mélysége és iránya. A fúrómester a megadott nyomvonal, a fúrófej irányának és a földben lévő közművek ismeretének függvényében utasításokat ad rádióadón keresztül a fúrógép kezelőjének, hogy milyen további művelet végrehajtása szükséges a megadott irány pontos betartásához.

Fúrógép

 

Furatbővítés és kábel vagy cső behúzása

Miután a pilótafúrás pontosan a megadott helyen (célgödör) kiér, a fúrófej leszerelésre kerül, majd az utolsó fúrószárra felszerelik a behúzásra előkészített (termékátmérőnek megfelelő) furatbővítőt és csatlakoztatják a behúzandó csövet.

A furatbővítő fej is fúvókákkal van ellátva, melyen keresztül a nagynyomás segítségével a furatot felbővíti. A fellazult talaj a furatmassza segítségével a célgödör felé távozik a behúzott cső és a furat között, elősegítve annak felületi kenését, hogy az minél könnyebben az indító gödörbe jusson.

Az öblítéses eljáráshoz agyagos, vagy humuszos összetételű (legalább 70 %-ban kötőanyagot tartalmazó) talajminőség szükséges. Nem alkalmazható az eljárás sziklás, törmelékes, köves, sóderes talajban.

Bővítő

 

 

Környezetkímélő technológia

  • A közúti forgalmat csak rövid időre zavarja, amíg a pilótafúrás megtörténik
  • A nyíltszíni megbontással ellentétben mentesíti a lakosságot a gépek, teherautók forgalmától, zajától, a terület hosszú időre történő lezárásától
  • Nincs szükség az építési törmelékek és környezetszennyező anyagok deponálására
  • A mikroalagút-technológia gyors
  • A fektetési mélység a felületmegbontás nélküli csőfektetés esetében nem költségtényező
  • Az indítógödörtől a célgödörig nem változik a talajösszetétel.

 

Főoldal

Műszaki adatok